Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
BUW Logo BUW Logo
BERGISCHE
UNIVERSITÄT
WUPPERTAL
Startseite    Anmelden    Semester:  SoSe 2020   (Für die Prüfungsanmeldung und das Semesterticket muss das Semester nicht umgestellt werden.)

Bilingual Studies Abroad (Part II) (Block Seminar) - Einzelansicht

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar Veranstaltungsnummer 191ANG003430
Veranstaltungskürzel A.03.430
Semester SoSe 2019 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen 30 Max. Teilnehmer/-innen 30
Belegung Diese Veranstaltung ist belegpflichtig!
Sprache englisch
Termine Gruppe: iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Lehrperson fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Fr. 14:00 bis 20:00 Einzel am 25.01.2019       50
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Fr. 14:00 bis 20:00 Einzel am 25.01.2019       50
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Fr. 16:00 bis 20:00 Einzel am 25.01.2019       50
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Mi. 10:00 bis 14:00 Einzel am 18.09.2019       50
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Mi. 14:00 bis 16:00 Einzel am 18.09.2019       40
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Mi. 14:00 bis 16:00 Einzel am 18.09.2019       40
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Mi. 14:00 bis 16:00 Einzel am 18.09.2019       40
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Mi. 14:00 bis 16:00 Einzel am 18.09.2019       130
Gruppe :
 


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Diehr, Bärbel, Univ.- Prof. Dr.
Zuordnung zu Einrichtungen
Anglistik/Amerikanistik
Inhalt
Kurzkommentar

 Block: 20-24 May 2019; 11 October 2019, 10-16

 

Kommentar

This class is a continuation (Part II) of last semester’s Preparing for Bilingual Studies Abroad and consists of the placement itself, either in category C schools in Wales or in primary and secondary schools in England. Living and working in an English-speaking country gives students the opportunity to gain insight into the methods employed in the (early) teaching of a second language. Participating students also derive great benefit from assisting experienced teachers in all other classes in which English is the medium of communication (e.g. history, geography, PE). The placement gives students the chance to carry out their own enquiry projects based on the theories of bilingualism, bilingual education, and concept formation. Having reflected upon the individual elements of teaching methods they have observed in the course of their Welsh and English placements, or upon insights gained from living in the UK, students then evaluate the applicability of what they have experienced to their own future practices as teachers of a foreign language.

Literatur

Baker, Colin (2011). Foundations of Bilingual Education and Bilingualism. 5th Edition. Clevedon: Multilingual Matters.

Bemerkung

As this class is a continuation of last semester’s Preparing for Bilingual Studies Abroad no additional registration is needed.

Voraussetzungen

a) Completion of Bilingual Studies Abroad Part I.

b) Successful completion of application.

Leistungsnachweis

According to Erasmus Training Agreement and Guidelines for a School Placement.

In addition to classes at the partner schools, telephone conferences and e-mail exchange, students will participate in block sessions before, during and after the school placements abroad.

MAP 2 LP: written assignment

Zielgruppe

Kombi-BA: D (Profil H)

Kombi BA: Optionalbereich (BIL103 und ANG101) (= "Optionalbereich Kompakt")                                   

MEd 14 Lehramt Gymnasium / Gesamtschule: M-ENG 9a

MEd 14 Lehramt Haupt-, Real-, Gesamtschule: M-ENG 6a

MEd 14 Lehramt Grundschule: M-ENG 3a


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester SoSe 2019 , Aktuelles Semester: SoSe 2020

2007 WUSEL-Team Bergische Universität Wuppertal
Anzahl aktueller Nutzer/-innen auf qisapp02-p: 755