Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
BUW Logo BUW Logo
BERGISCHE
UNIVERSITÄT
WUPPERTAL
Startseite    Anmelden    Semester:  SoSe 2019

Grundlagenseminar (Schwerpunkt Grundschule) - Einzelansicht

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar Veranstaltungsnummer 182ANG003414
Veranstaltungskürzel A.03.414
Semester WiSe 2018/19 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen Max. Teilnehmer/-innen 40
Belegung Diese Veranstaltung ist anmeldepflichtig ! Bitte melden Sie sich hier an.
Sprache englisch
Belegungsfristen
Termine Gruppe: iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Lehrperson fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Di. 14:00 bis 16:00 woch 16.10.2018 bis 29.01.2019  Gebäude O - HS 16     25
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Di. 14:00 bis 16:00 Einzel am 26.02.2019 Gebäude S - S.10.18     35
 

Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Schlaht, Sonia verantwortlich
Zuordnung zu Einrichtungen
Anglistik/Amerikanistik
Inhalt
Kurzkommentar

First meeting: 16th October, 2018

This seminar is explicitly addressed to students with the focus on Grundschule.

We strongly recommend that you attend the Introduction together with the Grundlagenseminar in the same semester, as the MAP covers topics dealt with in both classes.

Please note that if you are not present at the first meeting, you may lose your place in the course.

Kommentar

This course particularly addresses future primary school teachers and familiarizes them with the principles and procedures of teaching English as a foreign language in the early stages. Students following this course are encouraged to explore a wide range of approaches to teaching a foreign language, covering the five language skills (listening, speaking, mediating, reading, and writing), as well as focusing on the role of vocabulary and grammar. This course will also cover topics like language assessment, working with fictional texts and the analysis of course books.

Literatur

Recommended:

 

Cameron, Lynne (2001). Teaching Languages to Young Learners. Cambridge: Cambridge University Press.

 

Further texts will be made available throughout the course.

Bemerkung

Please register via WUSEL between 20.08.2018 to 02.09.2018.
Registrations before or after this time will not be considered.

Leistungsnachweis

Active participation including weekly reading tasks and a final test.

Zielgruppe

Kombi-BA:  D (Profil Grundschule)


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WiSe 2018/19 , Aktuelles Semester: SoSe 2019

2007 WUSEL-Team Bergische Universität Wuppertal
Anzahl aktueller Nutzer/-innen auf node11: 213