Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
BUW Logo BUW Logo
BERGISCHE
UNIVERSITÄT
WUPPERTAL
Startseite    Anmelden    Semester:  SoSe 2020   (Für die Prüfungsanmeldung und das Semesterticket muss das Semester nicht umgestellt werden.)

Promoting Oracy and Literacy in the Primary EFL Classroom - Einzelansicht

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar Veranstaltungsnummer 161ANG003438
Semester SoSe 2016 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen 40 Max. Teilnehmer/-innen 40
Belegung Diese Veranstaltung ist belegpflichtig!
Sprache englisch
Belegungsfrist
Termine Gruppe: iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Lehrperson fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Fr. 12:00 bis 14:00 woch 15.04.2016 bis 22.07.2016  Gebäude N - N.10.20     40
Gruppe :
 
Zuordnung zu Einrichtungen
Anglistik/Amerikanistik
Inhalt
Kurzkommentar

First meeting: 15 April, 2016

Please note that if you are not present at the first meeting, you may lose your place in the course.

Kommentar

Primary English has become an integral part of the curriculum at German primary schools, however, it is still subject to ongoing discussions and change. The development and the assessment of young students’ language skills have been the focus of various empirical studies in recent times.

The main aim of this course is to give students an insight into both theoretical and practical aspects of early language learning and teaching with a particular focus on the promotion of oracy and literacy skills. In the first part of the seminar we will deal with psycholinguistic foundations of listening, speaking, reading and writing processes and discuss some of the latest developments in the field of primary EFL. Following this, we will consider practical implications with regard to language learning tasks as well as teaching resources available for English teachers and learners at primary level.

Literatur

Recommended   :

  • Cameron, Lynne (2001). Teaching Languages to Young Learners. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Diehr, Bärbel/Frisch, Stefanie (2008): Mark their words. Sprechleistungen im Englischunterricht der Grundschule fördern und beurteilen. Braunschweig: Westermann.
  • Grabe, William (2009): Reading in a Second Language.
Moving from Theory to Practice. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Ministerium für Schule und Weiterbildung des Landes Nordrhein-Westfalen (ed.) (2008). Richtlinien und Lehrpläne für die Grundschule in Nordrhein-Westfalen. Frechen: Ritterbach.

Further texts will be made available throughout the semester.

Bemerkung

Please register via WUSEL between 22.02.2016 to 06.03.2016.
Registrations before or after this time will not be considered.

Voraussetzungen

Students should have attended the "Introduction to Teaching English as a Foreign Language" and Grundlagenseminar Fachdidaktik (Teil A).

Leistungsnachweis

Regular and active participation in class, individual (reading) tasks and a final paper/assignment (We will discuss the details in the first session.).

Zielgruppe

Kombi-BA: D

MEd 07: EN II c-d (GHR als Seminar)

MEd 14: M-ENG 6a, 9a


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester SoSe 2016 , Aktuelles Semester: SoSe 2020

2007 WUSEL-Team Bergische Universität Wuppertal
Anzahl aktueller Nutzer/-innen auf qisapp02-p: 208