Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
BUW Logo BUW Logo
BERGISCHE
UNIVERSITÄT
WUPPERTAL
Startseite    Anmelden    Semester:  SoSe 2020   (Für die Prüfungsanmeldung und das Semesterticket muss das Semester nicht umgestellt werden.)

EFL and Literary Learning with the help of Picture Books and Young Adult Fiction - Einzelansicht

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Hauptseminar Veranstaltungsnummer 172ANG003439
Veranstaltungskürzel A.03.439
Semester WiSe 17/18 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen 40 Max. Teilnehmer/-innen 40
Belegung Diese Veranstaltung ist belegpflichtig!
Sprache englisch
Belegungsfristen
Termine Gruppe: iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Lehrperson fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen

Einzeltermine ausblenden
iCalendar Export für Outlook
Di. 14:00 bis 16:00 woch 10.10.2017 bis 30.01.2018  Gebäude S - S.10.18     30
Einzeltermine:
  • 10.10.2017
  • 17.10.2017
  • 24.10.2017
  • 31.10.2017
  • 07.11.2017
  • 14.11.2017
  • 21.11.2017
  • 28.11.2017
  • 05.12.2017
  • 12.12.2017
  • 19.12.2017
  • 09.01.2018
  • 16.01.2018
  • 23.01.2018
  • 30.01.2018
Gruppe :
 


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Frisch, Stefanie, Univ.- Prof. Dr.
Zuordnung zu Einrichtungen
Anglistik/Amerikanistik
Inhalt
Kurzkommentar

First meeting: 10th October, 2017

Please note that if you do not come to the first meeting, you run the risk of losing your place.

Kommentar

In primary school and lower secondary school some EFL teachers avoid using picture books or novels in the original with young and intermediate learners (years 1-7), because they expect working with them to be too demanding or too time-consuming. In this class future teachers are encouraged to look at beginning readers, picture books as well as novels to explore their potential for teaching English as a foreign language to young and intermediate learners. We will discuss how these books can be used to foster reading skills, expand vocabulary knowledge and develop literary competences.

 

Students participating in this course are welcome to conduct their research study (Forschungsprojekt M-ENG 4, Komponente a und b, 6 LP) with me. Further information will be provided in our first session.

Literatur

Recommended:

Hallet, Wolfgang/ Surkamp, Carola/ Krämer, Ulrich (Hrsg.) (2015). Literaturkompetenzen Englisch: Modellierung – Curriculum – Unterrichtsvorschläge. Stuttgart: Klett.

Gail, Ellis/Brewster, Jean (2002). Tell it Again!: The New Storytelling Handbook for Primary Teachers. London: Penguin.

Grabe, William (2009). Reading in a Second Language. Moving from Theory to Practice. Cambridge: Cambridge University Press.

Bemerkung

Please register via WUSEL between 21.08.2017 to 03.09.2017.
Registrations before or after this time will not be considered.

Voraussetzungen

LPO 2003/BA: Completion of ”Introduction to TEFL”, GLS A and B. Please hand in a copy of the required document with your pre-task.

MEd 2011, MEd 2014: Successful completion of the D module as part of your BA. Please hand in a copy of the required document with your pre-task.

PLUS: Completion of a short preliminary task. The task will be sent via e-mail during the week following registration. Students are required to send their pre-tasks to frisch[at]uni-wuppertal.de by 30 September 2017.

Leistungsnachweis

Information will be provided in our first session.

Zielgruppe

LPO 2003: D 2

Kombi-BA 2015: ANG-H-D (Komponente c)

Kombi-BA 2010: D III

Kombi-BA 2008: D, d

MEd 07: EN II a-d (GHR als Seminar)

MEd 11: EN II

MEd 14 Lehramt GymGe: M-ENG 9 b

MEd 14 Lehramt H, R, Ge: M-ENG 6 b

MEd 14 Lehramt Grundschule: M-ENG 3 b und M-ENG 4 a, b (Foschungsprojekt)


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WiSe 17/18 , Aktuelles Semester: SoSe 2020

2007 WUSEL-Team Bergische Universität Wuppertal
Anzahl aktueller Nutzer/-innen auf qisapp02-p: 557