Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
BUW Logo BUW Logo
BERGISCHE
UNIVERSITÄT
WUPPERTAL
Startseite    Anmelden    Semester:  SoSe 2020   (Für die Prüfungsanmeldung und das Semesterticket muss das Semester nicht umgestellt werden.)

Reading and Writing in the Primary EFL Class - Einzelansicht

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Hauptseminar Veranstaltungsnummer 171ANG003437
Veranstaltungskürzel A.03.437
Semester SoSe 2017 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen 30 Max. Teilnehmer/-innen
Belegung Diese Veranstaltung ist belegpflichtig!
Sprache englisch
Belegungsfristen
Termine Gruppe: iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Lehrperson fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen

Einzeltermine ausblenden
iCalendar Export für Outlook
Di. 14:00 bis 16:00 woch 18.04.2017 bis 28.07.2017  Gebäude O - O.10.35     30
Einzeltermine:
  • 18.04.2017
  • 25.04.2017
  • 02.05.2017
  • 09.05.2017
  • 16.05.2017
  • 23.05.2017
  • 30.05.2017
  • 06.06.2017
  • 13.06.2017
  • 20.06.2017
  • 27.06.2017
  • 04.07.2017
  • 11.07.2017
  • 18.07.2017
  • 25.07.2017
Gruppe :
 


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Frisch, Stefanie, Univ.- Prof. Dr.
Zuordnung zu Einrichtungen
Anglistik/Amerikanistik
Inhalt
Kurzkommentar

First meeting: 18.04.2017

Please note that if you do not come to the first meeting, you run the risk of losing your place on the course.

Kommentar

In order to become a competent language user it is necessary to be able to read and write texts in English. In primary school a secondary emphasis is placed on the development of written skills though. It is argued that because of the complexity of the English orthography learners might be overtaxed. In this course we will take a close look at the English language system, literacy development in German and English and the challenges of learning to read and write in English as a foreign language. On this basis you will be introduced to different teaching approaches and practical examples to help learners make sense of written texts and to express their own ideas in English.

Students participating in this course are welcome to conduct their research study (Forschungsprojekt M-ENG 4, Komponente b, 3 LP) with me. Further information will be provided in our first session.

Literatur

Recommended:

Beard, Roger/ Myhill, Debra/ Riley, Jeni / Nystrand, Martin (Eds.) (2009). The SAGE handbook of writing development. London: SAGE Publications Ltd.

 

Diehr, Bärbel/Rymarczyk (eds.) (2010): Researching Literacy in a Foreign Language among Primary School Frankfurt: Peter Lang.

 

Grabe, William (2009). Reading in a Second Language. Moving from Theory to Practice. Cambridge: Cambridge University Press.

Bemerkung

Please register via WUSEL between 27.02.2017 to 12.03.2017.
Registrations before or after this time will not be considered.

Voraussetzungen

LPO 2003/BA: Completion of ”Introduction to TEFL”, GLS A and B. Please hand in a copy of the required document with your pre-task.

MEd 2011, MEd 2014: Successful completion of the D module as part of your BA. Please hand in a copy of the required document with your pre-task.

PLUS: Completion of a short preliminary task. The task will be sent via e-mail during the week following registration. Students are required to send their pre-tasks to frisch[at]uni-wuppertal.de by 11 April 2017.

Leistungsnachweis

Information will be provided in our first session.

Zielgruppe

LPO 2003: D 2

Kombi-BA 2015: ANG-H-D (Komponente c)
Kombi-BA 2010: D III
Kombi-BA 2008: D, d

MEd 07: EN II a-d (GHR als Seminar)
MEd 11: EN II
MEd 14 Lehramt GymGe: M-ENG 9 b
MEd 14 Lehramt H, R, Ge: M-ENG 6 b
MEd 14 Lehramt Grundschule: M-ENG 3 b und M-ENG 4, b


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester SoSe 2017 , Aktuelles Semester: SoSe 2020

2007 WUSEL-Team Bergische Universität Wuppertal
Anzahl aktueller Nutzer/-innen auf qisapp01-p: 949