Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
BUW Logo BUW Logo
BERGISCHE
UNIVERSITÄT
WUPPERTAL
Startseite    Anmelden    Semester:  SoSe 2020   (Für die Prüfungsanmeldung und das Semesterticket muss das Semester nicht umgestellt werden.)

Reading and Writing with Beginning EFL Learners (Challenges and Chances in TEFL) - Einzelansicht

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar Veranstaltungsnummer 162ANG003433
Veranstaltungskürzel A.03.433
Semester WiSe 16/17 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen 40 Max. Teilnehmer/-innen
Belegung Diese Veranstaltung ist belegpflichtig!
Sprache englisch
Belegungsfrist
Termine Gruppe: iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Lehrperson fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen

Einzeltermine ausblenden
iCalendar Export für Outlook
Fr. 12:00 bis 14:00 woch 21.10.2016 bis 10.02.2017  Gebäude O - O.09.36     40
Einzeltermine:
  • 21.10.2016
  • 28.10.2016
  • 04.11.2016
  • 11.11.2016
  • 18.11.2016
  • 25.11.2016
  • 02.12.2016
  • 09.12.2016
  • 16.12.2016
  • 23.12.2016
  • 13.01.2017
  • 20.01.2017
  • 27.01.2017
  • 03.02.2017
  • 10.02.2017
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Fr. 12:00 bis 14:00 Einzel am 13.01.2017 Gebäude I - HS 27     40
Gruppe :
 
Zuordnung zu Einrichtungen
Anglistik/Amerikanistik
Inhalt
Kurzkommentar

First meeting: 21 October, 2016

Please note that if you do not come to the first meeting, you run the risk of losing your place.

Kommentar

Even though primary English has become an integral part of the curriculum at German primary schools, it is still subject to ongoing discussions and change. The role of literacy in early foreign language learning has been the focus of various studies in recent times and is still discussed controversially. It is beyond dispute that the development of oral skills is the focus of primary EFL teaching, however, a systematic literacy approach supports young learners with their foreign language learning.

In this course we will take a look at theories and models of reading and writing in the context of second and foreign language learning. On this basis we will discuss possible challenges for young EFL learners and explore literacy approaches by taking into account linguistic, teaching and pedagogical perspectives. Following this, course participants will develop teaching materials and tools for promoting and assessing the reading and writing skills of beginning EFL learners. 

Literatur

Recommended :

  • Cameron, Lynne (2001). Teaching Languages to Young Learners. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Cook, Vivian (2004): The English Writing System. London: Routledge.
  • Diehr, Bärbel/Rymarczyk (eds.) (2010): Researching Literacy in a Foreign Language among Primary School Frankfurt: Peter Lang.
  • Frisch, Stefanie (2013): Lesen im Englischunterricht der Grundschule. Eine Vergleichsstudie zur Wirksamkeit zweier Lehrverfahren. Tübingen: Narr.
  • Grabe, William (2009): Reading in a Second Language.
Moving from Theory to Practice. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Ministerium für Schule und Weiterbildung des Landes Nordrhein-Westfalen (ed.) (2008). Richtlinien und Lehrpläne für die Grundschule in Nordrhein-Westfalen. Frechen: Ritterbach.

 

Further texts will be made available throughout the semester.

Bemerkung

Please register via WUSEL between 22.08.2016 to 04.09.2016.
Registrations before or after this time will not be considered.

Voraussetzungen

Students should have attended the "Introduction to Teaching English as a Foreign Language" and Grundlagenseminar Fachdidaktik (Teil A).

Leistungsnachweis

Regular and active participation in class, individual (reading) tasks and a final paper/assignment (We will discuss the details in the first session.).

Zielgruppe

Kombi BA: D

Kombi-BA Optionalbereich (Profil Bildungswissenschaften ANG 102 Teil A, ehemals Kompetenzfeld V)

MEd 07: EN II a-d (GHR als Seminar)

MEd 14: M-ENG 3a, 6a


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WiSe 16/17 , Aktuelles Semester: SoSe 2020

2007 WUSEL-Team Bergische Universität Wuppertal
Anzahl aktueller Nutzer/-innen auf qisapp02-p: 554